כיתות א’-ב’
גן פסלים פעיל ֿ
משך הפעילות: כשעה וחצי
פעילות–חוץ בגן פסלים ייחודי המאפשר שיח פעיל עם האמנות. התלמידים ממשיכים ומשלימים את האלמנטים הקבועים בפסלים בחומרים שונים, והופכים לשותפים בתהליך היצירה. חוויית השותפות של התלמיד והיוצר שמה דגש על תהליך היצירה המשלב התבוננות וביטוי אישיים. הגן מוצל ונמצא בסמוך למוזיאון.
בין מציאות לדמיון
משך הפעילות: כשעה וחצי
נסייר בין מציאות לדמיון בתערוכת הקבע של מרסל ינקו. נתבונן ביצירות האמנות ונכיר סגנונות ציור שונים. הפעילות חווייתית, משלבת התנסות יצירתית של הילדים, ומקנה מושגי יסוד בשפת האמנות כמו צבע, צורה, דמות וקו.
משך הפעילות כשלוש שעות, כל קבוצה מקבלת שתי פעילויות
סדנת מִחזור המבוססת על חומרי פסולת של חברת חשמל
סדנת יצירה בחומרי תעשייה כמו חוטי נחושת ומבודדים. בגן הפסלים הפעיל שבו יצירת האמנות היא הזמנה לשותפות פעילה של התלמיד בעבודת האמן. הפסלים שנוצרו על ידי אמני עין הוד עשויים מחלקים קבועים שניתן לפתח באופנים שונים על פי אופיו הייחודי של כל פסל ודמיונם של התלמידים–המשתתפים. בימי חורף גשומים אנחנו מקיימים סדנאות בעלות אופי דומה במעבדאדא.
כיתות ג‘-ד‘
להיות בתמונה עם מרסל ינקו
משך הפעילות: כשעה וחצי
פעילות יצירתית בתערוכת הקבע של מרסל ינקו, הסוקרת שבעים שנות יצירה. נתחקה אחר התפתחותו הסגנונית של ינקו מציור ראליסטי למופשט. נכיר מושגים בסיסיים בשפת האמנות וניצור בעקבות התערוכה – בצבע, בקו ובצורה.
כל העולם במה
משך הפעילות: שעה וחצי
היכרות עם עבודותיו של מרסל ינקו לתאטרון ועם דגמים של תפאורות שעיצב להצגות בתאטרון העברי בארץ ישראל בתחילת שנות ה-60 של המאה העשרים. חשיפה למושגים בסיסיים בתאטרון כמו דרמה, תפאורה, דמות, במה ועלילה. כמו גם התנסות ביצירת תפאורה אישית.
כיתות ד‘-ו‘
להיות בתמונה עם מרסל ינקו
משך הפעילות: כשעה וחצי
פעילות יצירתית בתערוכת הקבע של מרסל ינקו, הסוקרת שבעים שנות יצירה. נתחקה אחר התפתחותו הסגנונית של ינקו מציור ראליסטי למופשט. נכיר מושגים בסיסיים בשפת האמנות וניצור בעקבות התערוכה – בצבע, בקו ובצורה.
משחק בעקבות פסלים בכפר האמנים עין הוד
משך הפעילות: כשעה וחצי
משחק חווייתי בעקבות פסלים שבכפר, ברוח המשחק “חפשו את המטמון“, המורכב מכתבי חידה, משימות ופזלים של פסלים. פעילות זו מאפשרת היכרות עם כפר האמנים, יצירות האמנות, טכניקות וסגנונות בפיסול.
מהי אמנות עכשווית?
משך הפעילות: שעה וחצי
הדרכה בתערוכות המתחלפות של אמנות עכשווית, המעוררת שאלות ומאתגרת את התלמיד לחשוב בצורה שונה על נושאים אישיים, חברתיים ופוליטיים. הפעילות כוללת שיח גלריה המוביל להתבוננות מעמיקה, חשיפה למושגים בסיסיים באמנות, ועבודת יצירה בעקבות התערוכה.
המעבדאדא – מתחם יצירה חווייתי ברוח אמני דאדא
משך הפעילות: כשעה וחצי
סדנה פעילה שבה נכיר את תנועת דאדא והשפעתה על אמנות המאה העשרים. בחלל המעבדאדא הכל אפשרי: חפצים כגון מקרר, שולחן ותמונות עוברים דרך קירות. סיר הופך למכשיר אנימציה, והדמיון פורש כנפיים וממריא. המעבדאדא מאפשרת התנסות פעילה בהשראת יצירתם של אמני דאדא ודרך מחשבתם.
המוזיאון מגיע לבית הספר – מזוודאדא או על הא ועל דא בבית הספר
לאחר יותר מעשור לפעילות הלימודית והחווייתית במעבדאדא במוזיאון ינקו–דאדא, אנו יוצאים מבין כותלי המוזיאון כדי להסביר ולהמחיש לתלמידים את עקרונות תנועת דאדא בפרט ועקרונות האמנות המודרנית בכלל.
נביא אתנו מזוודות עמוסות בציוד המוכן למגוון הפעילויות, וכך יוכלו התלמידים להתנסות בחוויה משחררת, פורצת גבולות ושוברת מוסכמות, כשם שהם חווים בהגיעם למעבדאדא. המטרה היא להזמין את התלמידים המשתתפים להיפרד מההיגיון למשך שעה קלה ולהיפתח לחוויה אמנותית שונה.
המזוודאדא – כיתות ה‘ ומעלה
גודל הקבוצה: עד 30 תלמידים
משך הפעילות: כשעה וחצי לקבוצה, לשתי קבוצות ברצף
סדנה חווייתית שבה עובדים התלמידים עם מזוודות שבתוכן חומרים מתכלים, ציוד קבוע ודפי הסבר לפעילויות השונות. התלמידים יתנסו בטכניקות אמנותיות כמו קולאז‘, אסמבלאז‘,פוטומונטאז‘, בהשראת יצירותיהם של אמני דאדא ודרך מחשבתם.
כל הפעילויות מתקיימות גם בשפה הערבית
פעילות משותפת עם מוזיאון המזגגה בנחשולים “מזגדאדא” בנושא צבע בארכיאולוגיה ובאמנות